Öğütlü'den Ramazan ve Bayramda Beslenme Uyarısı

 
 
      Öğütlü, yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi.
      On bir ayın sultanı Ramazan ayının yarısını tamamlamış bulunuyoruz. Oruç ile toplumumuzun beslenme şeklinde de büyük bir değişiklik yaşanır. Günün büyük bölümünde yemek yenmemesi sebebiyle, sahur ve iftar yemeklerine ayrı bir özen gösterilir. Beslenme alışkanlığındaki bu değişime bağlı olarak eğer dikkat edilmezse sağlık sorunlarıyla karşılaşılabilir. 
Gece yiyip yatmanın veya sahurda sadece su içerek oruca niyetlenmenin son derece zararlı olduğu unutulmamalıdır. Gece, metabolizma hızı düştüğü için, sahur vaktinden önce yiyip yatıldığında yemeklerin yağa dönüşme ihtimali yüksektir. Sahurda çorba, az yağlı yapılmış sebze, zeytinyağlı yemekler veya hafif kahvaltılıklardan birini seçmek en doğrusudur. İlave olarak protein içeren yumurta, yoğurt, tuzsuz peynir gibi gıdalar yenmeli. Kan şekerinin düşmesini önlediği için yanına mutlaka az miktarda ekmek veya bir yemek kaşığı kuru üzüm, iki adet ceviz gibi kuru yemişler eklemeli ve su içilerek sıvı alımına dikkat edilmelidir. 
 
      Uzun süren açlıktan sonra iftar menümüzde vücudumuza aşırı yük yapmayacak besinler tercih etmeliyiz. Bir anda fazla miktarda yemek yemenin vücuda yükleyeceği yükü azaltmak için iftar iki öğüne bölünmelidir. Su, çorba ve salata ile oruç açılmalıdır.  Biraz zaman geçtikten sonra ana yemek olarak etli veya etsiz sebze yemeği ve diğer yiyeceklerden tüketilebilir. Ayrıca ramazan sofralarında hurmaya da yer verilmelidir. Hurma sağlık açısından son derece faydalıdır. Tatlı olarak da sütlü veya meyveli tatlılar tercih edilmelidir. İftarla sahur arasında kalan sürede su içmeyi ihmal etmemelidir.
      Bayramda da Çok Dikkatli Olmalıyız
      Ramazan ayı boyunca beslenme düzeninde meydana gelen değişiklikler nedeniyle, bayramda normal öğün düzenine geçildiğinde bazılarımız "oruç bitti, şimdi yeme zamanı" psikolojisiyle daha fazla yemek yeme eğilimine girmektedir. 
      Bayram sonrası aşırı yemek yeme ile bazı problemler kaçınılmaz olur. Hazımsızlık, mide problemleri, yüksek tansiyon, kalp rahatsızlıları oluşabilecek sağlık sorunlarından bazılarıdır. Ayrıca, gelenek üzere bayramda tatlı tüketimi de artmaktadır. Bayramda birdenbire aşırı yemek yemek, şeker, çikolata, ağır hamur işleri ve diğer tatlıları aşırı tüketmek, sindirim sisteminde ve diğer organlarda çeşitli hazımsızlık problemlerine yol açabilir. Bu nedenle bayram ziyaretlerinde sunulan ikramlara dikkat edilmelidir. Yeterli ve dengeli  beslenmenin Ramazan'da, bayramda ve hayatımızın her anında çok önemli olduğunu tekrar hatırlatarak; sayılı günlerin kaldığı Ramazan Bayramını şimdiden kutlar Müslüman alemine hayırlı olmasını dilerim.


Bu sayfa 67 kere görüntülenmiştir



HABERLER & ETKİNLİKLER

© 2012 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü / Tüm hakları saklıdır